Monday 4 March 2013

MAJLIS PELANCARAN PROGRAM COMBI CARA HIDUP SIHAT PERINGKAT DAERAH MACHANG 2013

Ketibaan jemputan. Dari kiri Dr. Nadia, Tg Ghazali, Dr.Che ghani dan Dr



 Majlis Pelancaran Combi Cara Hidup sihat Peringkat Daerah Machang 2013 telah diadakan di Kampung Laklok, Machang Kelantan pada 16 Februari 2013. Majlis dirasmikan oleh Dr. Che Ghani Bin Che Soh (A.S.K) (A.M.N) Pegawai Kesihatan Daerah Machang. Program tersebut adalah anjuran Pejabat Kesihatan Daerah Machang. Majlis pelancaran tersebut juga turut dihadiri oleh Dr. Nadia Bt Hadi (Pegawai Perubatan KK Batu 30) sebagai Pengerusi Teknikal COMBI bersama team kesihatan dari Klinik Kesihatan Batu 30 dan Pejabat Kesihatan Daerah Machang.Antara acara pada hari pelancaran tersebut adalah Senamrobik, Berjalan 10,000 Langkah ,Cabutan Bertuah dan penyampaian Sijil Perlantikan AJK dan Promoter.
Bacaan doa oleh Abd Razak Teh.
Pemeriksaan kesihatan.
Pn. Mahiza Md Noor memberikan kata-kata aluan untuk pembukaan majlis,
Program COMBI ini bermula dari Bulan Januari hingga Jun 2013 iaitu selama 6 bulan.Sepanjang tempoh tersebut akan diadakan aktiviti seperti Senamrobik, Berjalan 10,000 Langkah dan Pemakanan Sihat.
Pelepasan peserta Berjalan 10,000 langkah.
Majlis tersebut diperngerusikan oleh Tg Ghazali Tg Jusoh, bacaan doa oleh Ab Razak Teh dan bacaan ikrar oleh En. Dahlan serta ucapan-ucapan daripada ketua program Dr. Nadia Abd Hadi, Tg Ghazali Tg Jusoh dan ucapan perasmian program oleh Dr Che Ghani.
Pemeriksaan Kesihatan












 Pada hari pelancaran tersebut, selepas proses pendaftaran, para tetamu atau peserta disediakan sarapan pagi dan  bermula jam 8.00pg diadakan senamrobik yang dikendalikan oleh staff dari Pejabat Kesihatan Daerah Machang. Selepas senamrobik  acara berjalan 10,000 langkah bermula mengeliling Kg Laklok sejauh 7KM. Sepanjang  perjalanan, para peserta disediakan minuman ringan.Acara  berjalan tersebut mendapat sambutan yang baik dari penduduk setempat tidak kira tua dan muda.Setelah selesai berjalan, peserta berehat dan berkumpul didewan terapung untuk ucapan perasmian dan Gimik pelancaran program dengan melepaskan belon. Majlis diakhiri dengan acara penyampaian hadiah kepada pemenang berjalan 10,000 langkah mengikut kriteria iaitu 5 tempat pertama untuk kanak-kanak, 5 untuk peserta dewasa dan 5 hadiah untuk peserta wargaemas seta hadiah bagi cabutan bertuah.Sebelum bersurai para tetamu dan peserta disediakan makan tengahari.....
Bacaan Ikrar oleh En. Dahlan B. Ruman.

Ucapan alu-aluan daripadaPengerusi majlis, Tg Ghazali Tg Jusoh

Ucapan Perasmian program dari Dr. Che Ghani

Senamrobik
Gimik Pelancaran Program dengan melepaskan belon.
Tg Ghazali menyampaikan hadiah kepada pemenang cabutan bertuah.
Tg Ghazali menyampaikan cenderahati kepada Dr.Che Ghani.




No comments:

Post a Comment